• +420 461 612 774
  • Aktuality

Školní zájezd Londýn a Harry Potter

Školní zájezd Londýn a Harry Potter – 22. – 26.10.2023

Byli jsme v Anglii, hurá!!! Podařilo se.

A jak to vlastně začalo? Nabídka cestovní kanceláře PRO TRAVEL zněla lákavě. Proč bychom nevyjeli do Anglie i my, naše malá škola z Morašic? Vloni brzy zjara slovo dalo slovo a začali jsme oslovovat naše žáky s nabídkou zájezdu Londýn a Harry Potter. Povedlo se, počet zájemců z řad dětí byl vysoký, a tak jsme v červnu odcházeli na prázdniny s tím, že zájezd se může uskutečnit, protože se přihlásilo a současně již zaplatilo zájezd 40 žáků, což byl počet nezbytný k jeho realizaci. 37 současných žáků z naší školy doplnili 3 žáci bývalí, v současnosti již na škole střední.

V neděli 22.října ve 12.15 hod. zastavil před morašickou školou autobus, aby nás naložil a my jsme vyrazili vstříc dobrodružství. Před Prahou jsme vyzvedli naši slečnu průvodkyni, která, jak se v průběhu zájezdu pak ukázalo, byla nejen příjemná, ale i zábavná. Cesta, i když byla dlouhá, ubíhala rychle. Bylo veselo, že se i zpívalo. Některým se během noční jízdy podařilo usnout na delší dobu, některým ne a někteří byli tak natěšeni, že spát ani nechtěli, asi aby něco nezmeškali.

Již první velký zážitek pro všechny bylo, když jsme se v pondělí brzy ráno u poblíž francouzského města Calais naložili do nákladního vagónu ve vlaku jedoucího podmořským železničním tunelem, zvaným Eurotunel, pod Lamanšským průlivem do anglického Folkestone.

Během hodiny jsme se pak ocitli konečně ve Velké Británii. Potom jsme se vydali směrem do Londýna, kde jsme se nejprve prošli parkem ve čtvrti Greenwich. V parku se nalézá známá královská observatoř a my jsme si zde zkusili překročit nultý poledník. Potom jsme se projeli lodí po řece Temži, abychom se dopravili k Toweru, londýnskému hradu a pevnosti. Měli jsme možnost si jej prohlédnout i uvnitř, a tak jsme spatřili i královské korunovační klenoty. Odtud jsme pokračovali k nedalekému mostu Tower Bridge, prošli jeho věže s expozicemi včetně procházky po skleněné lávce s výhledem na moderní stavby Londýna. Pak jsme pokračovali procházkou po centru Londýna – viděli jsme památník velkého požáru Londýna, centrální anglickou banku Bank of England i královskou burzu Royal Exchange a po rušných ulicích City jsme došli k druhé největší církevní stavbě Evropy, k monumentální St Paul´s Cathedral. I když jsme byli unaveni, všem se nám podařilo zde vystoupat neuvěřitelných 930 schodů na kopuli katedrály, odkud se naskytl překrásný pohled na Londýn.

Poznávání první dne v Anglii bylo u konce a my jsme se vydali naším autobusem vstříc našemu ubytování v hostitelských rodinách nedaleko anglického města Northampton. Skupinky po čtyřech žácích i s jejich zavazadly si zástupci rodin na smluveném místě večer vyzvedli a děti odjely plny očekávání a zvědavosti, jaká jejich rodina bude, jak to bude u nich vypadat a samozřejmě co budou mít k večeři.

Druhý den jsme se opět ráno sešli v našem autobusu, slečně průvodkyni všichni povypravovali o jejich rodinách, včetně popisu večeří a vyrazili jsme do slavného univerzitního města Oxford. Kolej Christ Church College, ve které se také filmovaly scény pro filmy o Harry Potterovi, jsme si důkladně prohlédli. Milovníci Harryho Pottera se potom konečně dočkali vrcholu a přišli na své. Odpoledne jsme totiž navštívili filmové ateliéry Warner Bros Studios, kde jsme si užili jedinečnou expozici o natáčení filmů o mladém kouzelníkovi. Podívali jsme se do Velké síně, viděli společenskou místnost Nebelvíru i učebnu lektvarů, nahlédli do Brumbálovy pracovny, prošli skrz Zapovězený les, nenechali si ujít ani nástupiště 9 a ¾ a spoustu dalších zajímavostí. Večer jsme se plni dojmů vrátili zpět na ubytování do hostitelských rodin a navečeřeli.

Ve středu, poslední den v Anglii, jsme vyrazili opět do centra Londýna. Prošli jsme se místy, která se nejvíce zapsala do historie města: Westminster Abbey, Buckingham Palace, kde jsme stihli zhlédnout i výměnu stráží, náměstí Trafalgar Square, Piccadilly Circus aj. Odpoledne jsme se svezli na obřím vyhlídkovém kole London Eye a měli poslední možnost si nakoupit suvenýry. V podvečer jsme se s Londýnem rozloučili, přejeli lodí po Temži k našemu autobusu a vydali se na cestu zpět do Francie.

Po cestě Eurotunelem jsme přes noc jsme projeli Francií, Belgií a Německem a odpoledne po 15.hodině jsme dorazili opět před naši školu v Morašicích.

Školní zájezd máme teď nedávno úspěšně za námi a teď si jen sdílíme a hodnotíme své dojmy a nabyté zkušenost a vzpomínáme nad fotkami.