PROJEKTY
Projekt (název, registrační číslo):
Personální podpora – ZŠ Masarykova Morašice
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0012188
VÝŠE PODPORY – 833 133,00 Kč
„Tento projekt je spolufinancován EU“.
Předpokládané datum zahájení projektu: 1. 9. 2019
Předpokládané datum ukončení projektu. 31. 8. 2021
Předpokládaná doba trvání (v měsících): 24
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pedagogů, aktivity rozvíjející ICT , extrakurikulární a rozvojové aktivity, usnadňování přechodu dětí z MŠ do ZŠ a spolupráce s rodiči dětí/žáků a veřejností
Co je cílem projektu?
Cílem projektu je rozvoj v oblastech, které škola určí jako prioritní pro svůj rozvoj a budoucí
směřování.
Vybrané aktivity:
Školní asistent – personální podpora ZŠ
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního asistenta základním školám. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména žákům ohroženým školním neúspěchem.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin – matematická gramotnost
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Vzdělávání bude probíhat formou absolvování vzdělávacího programu akreditovaného v systému DVPP.
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Jednotka může být také využita pro žáky ze sociálně znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, kterým aktivita může napomoci upevnit jejich zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů daných Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání např. v hlavních předmětech český jazyk, matematika a cizí jazyk.
Projektový den mimo školu
Cílem aktivity je rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků v oblasti přípravy a vedení projektové výuky, která vede k rozvoji osobních a sociálních kompetencí dětí a žáků. Projektová výuka bude probíhat v oblasti podpory společného vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí žáků.
Školní asistent – personální podpora ŠD/ŠK
Cílem této aktivity je poskytnout dočasnou personální podporu – školního asistenta školním družinám a školním klubům. Aktivita umožňuje vyzkoušet a na určité období poskytnout větší podporu zejména účastníkům ohroženým školním neúspěchem.
Klub pro účastníky ŠD/ŠK – čtenářský klub
Cílem aktivity je realizace klubu pro účastníky školní družiny a školního klubu. Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí účastníků.
Klub pro účastníky ŠD/ŠK – klub zábavné logiky a deskových her
Cílem aktivity je realizace klubu pro účastníky školní družiny a školního klubu. Aktivita má formu volnočasové aktivity a vede k rozvoji klíčových kompetencí účastníků.
DOTACE Z PROGRAMU MINISTERSTVA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ V RÁMCI NÁRODNÍHO PROGRAMU ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ, Prioritní oblast: 6. Environmentální prevence, Podoblast: 6.1 Environmetální vzdělávání, výchova a osvěta, Podporované aktivity: 6.1. C – Rekonstrukce a vybavení ekologické výchovy, učeben a jiných zařízení pro účey EVVO, c.) Úprava venkovních areálů a pozemků základních škol a organizací působících v oblasti EVVO pro podporu výuky ve venkovním prostředí; Název akce: „Přírodní zahrada ZŠ Morašice
odkaz : www.sfzp.cz a www.mzp.cz.
Les ve škole je dlouhodobý mezinárodní program, který motivuje učitele, aby se svými žáky chodili ve výuce ven a umožnili jim učit se „o lese v lese“.
Program Les ve škole pro ZŠ v České republice koordinuje TEREZA,
Memorandum o spolupráci
Místo pro všechny – budování prostoru pro vzájemné soužití (LP-PDP4-001) financovaného prostřednictvím Norských fondů 2014 – 2021,
konkrétně v rámci klíčové aktivity 01 – Domluvíme se
Doba realizace: 21. 1. 2022 – 31. 12. 2023
Tento projekt je spolufinancován Norskými fondy.
Předmětem spolupráce je zajištění realizace projektových dní, a to pro žáky (školní třída) i učitele.
Aktivity projektu
Konflikty, pocity a já – Efektivní komunikace a řešení sporů 1
Umím řešit problém – Efektivní komunikace a řešení sporů 2
Kreativní hraní s komunikací
Pilotáž středního článku podpory
Zapojená škola:
Masarykova základní škola Morašice, okres Svitavy
Po dobu dvou let budou týmy odborníků ve vybraných regionech okresů Svitavy a Semily poskytovat školám přímo u nich v území cílenou podporu, zejména v oblasti managementu, správy organizace a vedení lidí.
Koncept středního článku je zakotvený ve Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a jeho hlavním cílem je zvyšování kvality vzdělávání prostřednictvím komplexního systému podpory škol.
Doba realizace: 1. 1. 2021 – 30. 6. 2023
Aktivity projektu
• Vytvoření podmínek nutných pro implementaci S2030+ ve školách
• Intenzivní oboustranná komunikace mezi MŠMT a školami/zřizovateli
• Podpora v oblastech řízení organizace a pedagogického leadershipu ředitelů škol
• Snížení nepedagogické zátěže škol
• Koncentrace a synergie odborných kapacit v území (MAP, NNO atp.)
• Spolupráce mezi řediteli, zřizovateli, MŠMT a jeho organizacemi
• Spolupráce s místními aktéry ve formálním i neformálním vzdělávání
• Přístup ke kvalitnímu vzdělávání pro každé dítě v každé škole
Pilotáž
Modelu systému podpory
profesního rozvoje vedení škol
Zapojená škola:
Masarykova základní škola Morašice, okres Svitavy
Doba realizace: 1. 1. 2021 – 30. 6. 2023
Aktivity projektu: v pilotáži je zapojeno 32 vybraných škol v České republice
Název projektu: ŠABLONY III.
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0021028
Rozpočet: 394 146,00 Kč
Doba realizace: 1. 9. 2021 – 30. 6. 2023
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat:
– personální podpora,
– společné vzdělávání dětí/žáků/účastníků a
– podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit.
Aktivity projektu
Školní asistent – personální podpora ZŠ
Projektový den ve výuce (povinná aktivita)
Projektový den mimo školu