• +420 461 612 774
  • zs.morasice@tiscali.cz
  • Morašice 27, 569 51 Morašice
  • Aktuality

    Podpora vzdělávání prostřednictvím dotací

    Podpora vzdělávání prostřednictvím dotací a pilotních projektů

    Operační program Jan Ámos Komenský – Šablony

    Naše škola se snaží pro žáky hledat různé zdroje, ze kterých je možné získat prostředky pro výuku a současně finančně podpořit různé formy vzdělávání, aby úsporu získali i rodiče.

    Na Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR jsme úspěšně žádali a získali dotace z Operačního programu Jan Amos Komenský.  V roce 2023 jsme od MŠMT získali na projekt „Šablony pro MŠ a ZŠ I“ dotaci ve výši 980 185 Kč na období od 1. 7. 2023 do 31. 8. 2025. Z tohoto projektu jsme mohli po většinu období hradit práci školní asistentky, stejně jako vzdělávání pracovníků ZŠ. Velká část směřovala na inovativní vzdělávání žáků v ZŠ a účastníků ve školní družině a školním klubu. Díky tomu mohli žáci napříč ročníky navštěvovat mnoho mimoškolních akcí, výstav, účastnit se exkurzí, jezdit do technických a vzdělávacích center, a přitom veškeré náklady na vstupné i dopravu hradila škola ze Šablony JAK I. Tento projekt ale trval jen do konce školního roku 2024/2025.

    Na jaře letošního roku jsme opět uspěli se žádostí o poskytnutí dotace MŠMT a bezprostředně navázali projektem Šablony pro MŠ a ZŠ II. Ten naší škole umožňuje pracovat v období od 1. 9. 2025 do 31. 8. 2027 s rozpočtem 595 900 Kč. I v tomto projektu se zaměříme především na inovativní vzdělávání, tentokrát zaměřené na výukové pomůcky do základní školy, školní družiny a školního klubu.

    Další, řádově menší dotace jsme získali pro školu ve spolupráci s MAS Litomyšlsko na podporu dopravy do vzdělávacích center. A z jiných zdrojů v projektu Ovoce a zelenina do škol či Mléko do škol. A naopak o to větší dotaci jsme zajistili ve spolupráci s obcí Morašice z projektu Ministerstva pro místní rozvoj ČR na Chodbu vzdělávání. Ale o tom na jiném místě.

    Zapojujeme se do řady pilotních projektů, abychom zůstávali „na vlně“. Pro podporu nadání v naší škole prochází kompletní pedagogický sbor semináři, které probíhají v naší škole, protože k nám přijíždí školit lektoři. Stejně tak u nás probíhal projekt vzdělávání pedagogů pro využívání nejnovějších trendů při zapojování umělé inteligence do výuky a příprav. MŠMT vytvořilo územní metodické kabinety pod Národním pedagogickým institutem pro tvorbu nového RVP. Paní zástupkyně Mgr. Heroldová je předsedkyní pro územní metodický kabinet Přírodní vědy pro okresy Svitavy a Ústí nad Orlicí. Jako ředitel jsem účastníkem pilotního projektu NPI Digitální pedagogický leadership, který má pomoci se strategickým uvažováním o digitální transformaci školy. Otevírá témata spojená se zaváděním digitálních technologií, tvorbou vize, prací s riziky i budováním inkluzivního a bezpečného prostředí.

    Usilujeme o to, aby škola poskytovala stále rozsáhlejší podporu žákům a jejich rodičům, aniž by rostly nároky na spoluúčast při akcích. Jako vedení školy si přejeme, aby žáci, rodiče a jejich vyučující se nemuseli tolik zabývat financemi, ale mohli se naplno věnovat vzdělávání.

    Miloš Krejčí, ředitel školy